onsdag 10 augusti 2011

Ordningen återställd

Senaste tre dagarna har jag spenderat helt ensam, karl och barn har  varit uppe i norr och hälsat på släktingar och hämtat hem vår nyinköpta husvagn. Jag har levt ett riktigt ung-karls (kvinna liv). Dag 1 spenderade jag med att städa tvättstugan från golv till tak, sorterade kläder som är för små och la ut till försäljning. Fortsatte med resten av huset och lagom till första familjelediga dagen var hela undervåningen i tipp topp. Då bestämmer jag mig för att börja röja på övervåningen vilket resulterade i att allt som låg däruppe hamnade på den nystädade undervåningen...bestämde mig för att ta en paus och promenera ner på stan för att köpa middag. Slutade med en kladdkaka, en en portionare...riktigt smarrig faktiskt.


Resterande två familjelediga dagar har gått åt till att återställa nedervåningskaoset genom att bära upp allt igen...städade ordning Julias rum och kontoret vilket slutade med att allt hamnade i Elins rum... Konstaterade iallafall att jag behöver köpa en hel del förvaringsmöbler. Garderob till sovrum, hyllor till Julias rum, hylla/byrå till kontoret och sen Elins rum. Konstaterar även igen att det inte finns den sorten jag vill ha så nu funderar jag på om jag måste sadla om till möbeldesigner.

Har haft en hektiskt puss och kramkalas här hemma när alla kom hem men nu har barnen somnat. Imorgon ryktas det om att det blir övernattning i husvagnen, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar