måndag 8 augusti 2011

Blev inte riktigt som jag tänkt mig!

I slutet på maj började jag planera hur fantastisk mycket jag skulle hinna med under detta sommarlovet. Vi skulle njuta av livet, spendera dagarna på stranden, fixa hemma- renovera klart hela övervåningen, träna och göra klart mina sommarkurser i lugn och ro.

Det blev inte riktigt så!
Njuta av livet har vi dock gjort, med råga- så mycket att inget annat har blivit gjort!
Spendera dagarna på stranden, om jag säger så här, jag har inte ens doppat min den här sommaren. Dock har iallafall barnen fått bada lite titt som tätt.
Renoveringen, Julias rum är för vissa helt klart men står fortfarande helt omöblerat då jag har beslutsångest över vad jag ska välja. Hallen på övervåningen golvet är halvfärdigt och har sett ut så hela veckan. Elins rum...hmmm...inte ens påbörjat samt att resten av övervåningens saker ligger där inne = kaos. Toaletten uppe, där ligger ännu fler saker från övervåningen = dubbel kaos. Behöver väl inte ens berätta att vi hade en tanke på att byta panel och måla om huset denna sommaren också....jaja..vi skjuter på det en sommar till.
Träning...mina planerade tre pass i veckan resulterade i tre pass på hela sommaren, duktigt Sarianne.
Sommarkurserna hade jag planerat att göra klart första veckan, om jag säger så här, är fortfarande inte klar.

MEN jag har lärt mig att det är väldigt skönt att ibland lägga in en lägre växel, nästan för skönt. Vissa projekt får skjutas på lite längre bara...skolan börjar om två veckor igen så jag inbillar mig att jag ska ha tid att göra allt det som jag inte gjort då. I övrigt förutom en riktigt slapparsommar så har vi köpt husvagn också, den ser jag verkligen fram emot att använda nästa sommar, Segersten ger sig ut på campingliv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar