fredag 19 augusti 2011

Fruktparty

Idag har vi myskväll, iallafall vi tjejer på övervåningen, en kväll där man får vara vaken hur länge man vill, får se vem som somnar först. Tjejerna har gjort fruktsallad som de sitter och mumsar på just nu, de har gjort den helt själva. Hönsmamman lät dem till och med dela själva med kniv... det var ett par skärrande låååånga minuter för min del. Men jag höll mig vrållugn och det hela var över utan förlorade fingrar.


På dagen var vi inne i Norrköping, jag och Julia för att överlämna saker som var sålt, manne för att klippa sig. Elin var på annat håll. Det är augustifesten inne i Norrköping vilket innebär både karuseller, marknad och stora fyverkerier om kvällarna. Under tiden Mr klippte sig gick jag och Julia runt och fördrev tiden. Hon spanade snabbt in karusellerna förstås, men jag förvarnade henne om att vi inte kunde åka något om det började regna och tre sekunder senare öppnade sig himlen, så där sparade jag ett par slantar. Trots att det vräkte ner så regnade det inte så mycket att det stoppade oss ifrån vår munk och godisjakt. Vi hade siktet inställt på godisremmar men när vi kom fram där hittade jag ett hårstrå i en av lådorna så det kunde inte ens mitt godissug övervinna. Istället fick Julia välja två välpacketerade klubbar garanterat hårfria.


Såklart åkte vi inte därifrån utan munkar heller, efter den shoppingen sprang vi vidare till bilen och hade värsta munkfesten, lagom till att Mr kom tillbaka hade vi svalt sista tuggan och slickat bort allt socker runt munnen. Vidare hem för klubbfest, en lyckad tag rent kalorimässigt med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar