lördag 27 augusti 2011

Bak

Igår hade jag en sån där fantastisk mamma dag där jag i mitt eget tycke förtjänar Årets-mamma-pris eller iallafall Dagens-mamma-pris, jag har varit helt exemplarisk och tålamodet som visades upp idag vet jag inte vart det kom ifrån.

Efter att jag hämtat från förskolan ville Julis bak, klart vi ska baka. Något med sylt var beställt, hallongrottor bestämde vi oss för fast med jordgubssylt. Hon ville baka själv, självklart. Hon bar fram alla ingridienser och la dem på bänken, mätte upp 4 dl vetemjöl (va nog snarare 7dl)...socker osv...blandar så det skvätter över hela köket inkl båda oss, blandar lite mer och vips tappar allt på golvet. Tokigt det kan bli, värdsliga ting. Lite senare vältes en nyöppnad mjölpåse rakt ner i golvet "Det kan bli så ibland..." säger den lilla bagerskan. Mycket riktigt ibland för detta upprepades inte bara en utan 123 gånger till (kändes det som). Men bakar man så bakar man visst med hela kroppen.




Efter att bakningen var avslutad satte vi oss ute i trädgården för picknick i solen och där fortsatte vi med samma vältningsteknik fast med saftglaset, bara tre gånger. På kvällen vältes även godisskålen ut två gånger. "Det kan bli så ibland"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar