onsdag 27 juli 2011

Piskan


Mini väckte mig ruskigt tidigt imorse (7.30), kändes extra ruskigt tidigt eftersom jag somnade över kl 3 igår. Hon tog mig iallafall i handen och frågade om vi kunde tapetsera hennes rum. Mmmm, vi har segat efter. Men efter hennes vädjande blick så var det inte annat än att sätta fart. Planerade in att dagen skulle spenderas av arbete....hååååårt arbete. Vi började med att åka in till Bauhaus för att köpa gipsskivor och golv. Som den velputte jag är blev det inte golvet som vi gått och väntat på som skulle komma in utan ett helt annat.

Sen har vi fixat, gipsskivor upp där det saknades, ytterligare slipning, mera spackel, mera målning. Taken är målade nu också, fantastiskt jobbat av team Segersten. Imorgon är det jag som ställer klockan, behövs en svängom till med målarfärgen (två på sina håll). Sen är det tapetdags, äntligen börjar de roliga bitarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar