fredag 2 september 2011

"Ett sista farväl"

Utan tvekan ett av mina favorit uttryck just nu. Att jag ska börja med mitt hälsosamma liv är något jag tänker rätt ofta..."ett sista farväl" hör jag nog ännu oftare. Vid 20.38 på kvällarna när godissugen börjar göra sig påmint blinkar jag lite charmigt till min man och säger att det nog är dags för ett "sista farväl" det vill säga en sista djungelvrålspåse eller något annat gott innan jag kan påbörja mitt nya hälsosamma liv dagen efter.

Senast idag skedde det, när vi samåkte hem från skola/jobb...
Jag: Ska vi åka förbi affären?
M: Vad vill du ha?
Jag: Ett sista farväl.
M: Nu igen och skrattar
Jag: Tänkte köra all in (chips med dipp) under helgen så kör jag på måndag...ska börja träna igen också!

Jaha..och hur ska jag lyckas med detta nu då? Pjuuuu...saknar redan chips fast jag har en precis upphälld skål framför mig. Det börjar bli svårt att skylla på graviditetskilon nu så här 3,5 år senare, dags och kavla upp armarna och förbereda mig på svett blod och GRÖNSAKER!


2 kommentarer:

  1. Jaaaaaa, va kul, vi måste träna mer ihop nu när du ska börja igen! :)fram med piskorna!!! :)

    SvaraRadera
  2. Jaaaa snälla Lina plocka fram piskan...jag va extremt hurtig när jag tränade med dig ju:) MEN ingen piska förrän måndag dock tack hehe!

    SvaraRadera