torsdag 12 maj 2011

Stora pluggardagen

Stora pluggardagen förvandlades plötsligt till stora fixardagen, visserligen har jag faktiskt varit flitig hela dagen....fixartagen slog till efter att jag hämtat barnen. Vi ska ha besök i helgen så behöver få lite ordning. Dessutom ska vi ha konfirmationsfika hemma hos oss på söndag så det krävs ju en del städning om jag säger så.

Fixarhysterin började med att jag bar upp min Mac data på övervåningen igen, jag är ju inte känd för att ändra mig ofta eller så, detta tillhör ju ovanligheterna. I vilket fall som helst så ändrade jag mina planer för ungefär tredje gången i mitt liv (!!!) och bestämde mig för att återgå till kontor ala Sarianne däruppe ett tag till. Inser att jag faktiskt har 1,5 års studier kvar efter sommaren (även om jag försöker intala mig själv att det kommer att gå toppen utan arbetsplats så måste jag inse faktum). Under de två månader jag varit utan kontor på övervåningen har hela det Segerstenska hemmet blivit överfyllt av mina skolböcker vilket slutar ed att jag inte har en aning om vart någonting finns istället. Nu i fortsättningen när jag återigen gått tilbaka till ursprungsiden så har jag iallafall bara en övervåningen att leta på. Toppen!

Som alltid när nya planer smids följer ett extremt shoppingsug på det. Först ut är att jag behöver ett bra skrivbord med mycket plats att vara flitig vid. Sen nån form av bokhylla med dörrar så jag slipper att alltid se böckerna som ropar efter mig, i och för sig har jag varit rätt bra på att ignorera dem hitills :-)



Ska påminna om att det är morsdag snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar