söndag 8 januari 2012

Handbolls cup

Handbollscupen är över för den här gången, imorse var det matchstart kl 7, i Finspång vilket ä en bilresa på 45 minuter. Innan skulle vi hämta upp två lagkompisar ute i skogen också så min klocka ringde 4.45 imorse - just nu är jag helt slut fast jag sovit en stund på dagen!
Elin har iallafall haft superkul, de vann första matchen men sen sa det stopp.

Efter en hel helg på cup har man sett en hel del matcher och väldigt många olika stilar på både tränare och föräldrar. En del hör verkligen inte hemma i sportens värld, vissa hade jag lust att slänga en boll i huvudet på för att de skulle vakna och komma tillbaka till verkligheten. En tränare som gapar till ett gäng med 9åringar att de inte ska göra bort sig på plan eller föräldrar som suckar och stönar över de barn sin inte presterar på topp. En kommentar lät till exempel "Passa till de som kan skjuta istället". En 9åring som hör detta, usch säger jag bara! Lyckligtvis spelar Elin ett lag med bättre stämning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar