fredag 4 februari 2011

Heeeelg

Ska bli skönt med helg faktiskt, känner för en hel helg med en massa slapp, men känner jag mig själv rätt så börjar jag tjata om Ikea innan ens ögonen öppnat sig imorgonbitti.

Skola idag, lab hela dan, man kan göra mycket med ett par citroner, koppar och zink...tex få en lampa lysa...vi har även roat oss med att göra egna batterier och kikat hur ett batteri ser ut inuti.

Julls och jag har varit i simhallen, vilket hon älskade. Var ett tag sen sist vi var där och nu var det hur kul som helst, att hon fick åka buss dit var ju total lycka!


Efter miljoner timmar åkte vi hem och anslöt till resten av familjen.
Jag har varit duktig och gått på ett bodypump pass, nästa pass är det dags att åka lite med vikten...kommer se ut som Arnold snart!

När jag kom hem var dagens middag i full gång: Ugnsgrönsaker med halloumi, bulgur och kikärtskräm på soltorkade tomater. Denna maträtt innehöll ingridienser som jag sällan eller aldrig smakat. Halloumin smakade som gummi, men smaken kändes god iallafall. Kikärtskrämen tyckte jag om och mätt blev man, väldigt snabbt av denna måltid.
Inser att det ser väldigt osmakligt ut på bilden!


1 kommentar: